Bienvenue sur le blog bilingue de l'Australie géré par 3 lycéens.
Welcome on the bilingual website on Australia managed by 3 high school students.

lundi 29 novembre 2010

Sunday 28 november

Banking system paralysed by data processing error

Millions of Australian people can’t access their money because of errors which occurred in the National Australia Bank’s (NAB) data processing system on Wednesday 24 November. Most of the major banks in Australia are affected by NAB’s ongoing technical problem through transactions, payroll deposits and direct debits.

The incident has not been resolved so far. The NAB has attempted to reassure its customers by claiming that payments will be made soon. Moreover the bank is working through the weekend to fix the technical glitch that prevents millions of people from using their accounts. Many people will have to spend the weekend without access to their pay, trying to reach the banks’ call centers. However the NAB has opened 120 branches across the country in order to give customers access to cash.

The bank promises that it won’t apply penalties as a result of this technical problem. The National Australia Bank has also promised to solve the problem as soon as possible, but can’t say precisely when all of its accounts will be updated.
Antoine



Une erreur informatique paralyse le système bancaire australien

Des millions d’Australiens n’ont plus accès à leur argent ce week-end. A cause d’erreurs survenues dans le système informatique de la Banque Nationale Australienne le 24 novembre dernier, la plupart des grandes banques du pays ne sont plus en mesure de gérer correctement les transactions, les versements de salaires et les prélèvements automatiques.

L’incident n’a toujours pas été résolu à cette heure. Néanmoins la Banque Nationale Australienne se veut rassurante et promet à ses clients que les paiements seront bientôt mis à jour. Elle affirme, en outre, qu’elle cherche activement à résoudre ce problème technique. Des millions de gens doivent en effet passer le week-end sans pouvoir accéder à leurs comptes bancaires paralysés, ni aux plateformes téléphoniques saturées. Pour pallier ces désagréments, la Banque Nationale Australienne a toutefois ouvert 120 succursales à travers le pays pour permettre à ses clients de retirer de l’argent.

La banque promet qu’elle n’appliquera pas de pénalités à ses clients à cause de ces problèmes techniques. En dépit des efforts qu’elle déploie, elle n’est toujours pas en mesure de dire précisément quand tous ses comptes seront débloqués.

Antoine

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire